Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Vojákem na částečný úvazek: Krok třetí - poslední přípravy

A je to tady. Tímhle dílem se konečně dostávám od popisu minulých událostí k současnému dění. Posledně jsem skončil popisem vyřizování (snad!) posledních byrokratických problémů s tím, že mě čeká už jen fasování výstroje a nástup do Vyškova.

Není to tak úplně pravda. Ještě jsem musel za svým zaměstnavatelem pro potvrzení o průměrné mzdě, které budu muset odevzdat při nástupu (po dobu cvičení mě platí Armáda, vzpomínáte?). Bylo z toho sice takové malé „povstání na mzdové účtárně“, ale nakonec vyplnění příslušného formuláře proběhlo bez komplikací (komentáře typu „Povolávací rozkaz? Proboha, to ještě existuje?!“, nebo prosté „Co to k sakru je?“ nepočítám).

Dnes (25. března) je to přesně čtrnáct dní, co jsem se konečně dostavil do Výstrojního skladu při KVV Ostrava, abych si převzal svou zbrusu novou a voňavou vojenskou výstroj. Než se dostanu k tomuhle rabování skladů, musím se ale zmínit o jedné zajímavosti, kterou jsem při svém kroužení po vojenských objektech zaznamenal. Já vím, že základním charakterovým rysem každého vrátného musí být pocit, že je tou nejdůležitější osobou v celé instituci, zdá se mi ale, že vojenští vrátní tento rys vypěstovali a rozvinuli do naprosté dokonalosti. Nejvtipnější na tom přitom je, že se vlastně ani nejedná o vojáky. Ostrahu vojenských objektů pro AČR zajišťuje společnost Vojenské lesy a statky, a. s. Tak například ten děda v zeleném (což je koneckonců popis hodící se na každého vojenského vrátného, kterého jsem poznal), který „hlídal“ ostravský výstroják, si usmyslel, že mě nepustí dál, dokud mu neřeknu heslo. Zřejmě mu to připadalo mimořádně vtipné, ale kdyby si mě nakonec nepřišel vyzvednout šéf skladu, který na mě chudák celou dobu, kdy jsem se s vrátným dohadoval, čekal o patro níž, nejspíš bych tam stál doteď. Mimochodem, kdybyste se někdy dostali do stejné situace, tak heslo je Vinetou. Ale já vám to neřekl. To víte, utajení.

Musím se přiznat, že na fasování výstroje jsem se docela těšil. Ani ne tak kvůli maskáčům (ty už mám koneckonců doma pěkně dlouho; sakra dobrá věc do lesa), jako prostě proto, že jsem neměl sebemenší tušení, co všechno mi budou chtít vydat a tak jsem byl prostě zvědavý. Nakonec se jako velmi taktické ukázalo rozhodnutí přijet do Ostravy pick-upem (tímto děkuji mému otci a dalším zúčastněným osobám za logistickou podporu), protože jsem nafasoval dvě kompletní sady maskáčů vz. 95 (kalhoty+zateplovací vložka, blůza, kabát+zateplovací vložka)+dvoje kanady, jeden pracovní stejnokroj, jednu sadu sportovního oblečení+boty, čepice, baret, šátky, šálu, hromadu ponožek, prádla a triček, malou a velkou polní a spoustu dalších drobností šlemi a opasky počínaje a otvírákem na konzervy konče (v případě zájmu se mi ozvěte a já dodám kopii přesných seznamů). Kdo by čekal Sa. 58 nebo aspoň UTON, byl by zklamán, já ale měl radost ze spousty nových hraček. Většina věci byla dokonce úplně nová, nic pak nebylo ve vyloženě špatném stavu. Žoviální pan výstrojář mi jen vytipoval několik věcí, které bych raději neměl ani rozbalovat, nedej bože se je snažit používat. Doporučil mi tak, abych si, pokud mám možnost, dovezl vlastní polní láhev, ešus a příbor (fasované jsou hliníkové). A ideálně taky koupil vlastní termoprádlo. Kromě toho taky označil všechny kusy vybavení, které podle řádů sice sebou mít musím, ale které nebudu vůbec potřebovat. Tak tomuhle říkám užitečné informace. Po kratším souboji se mi vše kromě bot podařilo narvat do taktéž nafasovaného jezevce (výstrojního vaku, ne toho zvířátka) a do velké polní. Takže sklad jsem opouštěl s velkou tornou na zádech, obrovským pytlem v jedné a botami v druhé ruce, intenzivně přemýšlejíc o tom, jak to všechno dostanu do Brna a hlavně, jak to pak dostanu z Brna do Vyškova.

Vzhledem k tomu, že doprava se relativně zdařila (vlakem sice nadvakrát, ale převezeno), tak v tomhle okamžiku moje lopotné líčení končí. Další plán je dělat si od 1. 4. pilně poznámky, abych tady mohl časem, až se zase dostanu k počítači, ventilovat další moudra. Teď mám jinou práci. Je čas jet si hrát na vojáky.

Autor: Pavel Čmiel | středa 31.3.2010 12:00 | karma článku: 15,59 | přečteno: 1449x
  • Další články autora
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Moskva se chlubí kořistí z Ukrajiny: Abramsy, Leopardy i českým BVP

1. května 2024  15:38

V Moskvě ve středu začala výstava západní vojenské techniky, kterou používá ukrajinská armáda a...

Na jednání o míru nepřijdeme, vzkázali Rusové. Švýcaři je ani nezvali

2. května 2024  22:11

Švýcarsko iniciuje vlastní mírovou konferenci o Ukrajině. S pozváním Ruska na setkání, které se má...

Pavel zkritizoval všechny. Nefér jsou Babišova slova i kampaň SPOLU, míní

2. května 2024  21:36,  aktualizováno  21:50

Kampaň, která dělá z hnutí ANO zastánce ruských zájmů, je podle prezidenta Petra Pavla stejně nefér...

O menopauze musíme mluvit, burácela herečka Halle Berry před Kapitolem

2. května 2024  21:41

Slavná herečka Halle Berry se zapojila do americké politiky, když podpořila senátorky snažící se o...

Sluší se, aby zaměstnanec věděl, proč je propouštěn, řekl Juchelka

2. května 2024  5:42,  aktualizováno  20:58

Poslanci se přeli o změnu zákoníku práce. Opozici se ho nepodařilo vrátit vládě k přepracování....

10 nejčastějších podvodů na internetu: Dokážete ochránit sebe i svou rodinu?
10 nejčastějších podvodů na internetu: Dokážete ochránit sebe i svou rodinu?

V digitální éře, kde technologie proniká do všech aspektů našich životů, se také zvyšuje riziko podvodů. Od falešných e-mailů a inzerátů až po...

  • Počet článků 0
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 0x
Tato hodnota není prázdná.